خدمات ما
طراحی انواع لوگو
طراحی انواع لوگو یکی از اصلی ترین خدمات ما در وب سایت هویت بصری خانه لوگو می باشد، که با در نظر گرفتن مبانی فنی طراحی که منبعث از مبانی هنرهای تجسمی و قواعد آن است، اجرا می گردد. این اصول، تدابیری اجتناب ناپذیر در ارائه طراحی لوگو متناسب و شایسته برای هر برندی است که باید مورد توجه قرار گیرند.
تمام هدف ما در خانه لوگو، انجام کاری تخصصی است که با سایر خدمات طراحی گرافیک هم پوشانی نداشته و اختصاصا به موضوع لوگو بپردازیم. تمامی این مفاهیم می توانند در سبک ها و نمود های مختلفی جلوه کنند که خود این مسئله، یعنی سبک شناسی لوگو بر اساس موضوع برند می تواند سوژه مقاله ای مفصل باشد. بنا بر این جهت آشنایی بیشتر، اندکی به معرفی لوگو و انواع آن می پردازیم.
لوگو چیست؟
“نشان واره” به فارسی، “لوگو” به انگلیسی و ” آرم” به فرانسه در اصل یک عنصر گرافیکی تصویری محسوب می شود که تداعی گر معنی و مفهومی خاص است. لوگوی هر شرکتی، هویت بصری و تداعی کننده آن مجموعه می باشد. لوگو طرحی منحصر به فرد است که نماد یک مجموعه، کالا یا خدماتی مشخص است و باید در بر دارنده مفاهیم، ویژگی ها و هویت آن مجموعه یا کالا باشد.
انواع لوگو
طراحی لوگو دسته بندی ها و انواع زیر مجموعه های خود را دارد و می توان از دیدگاه های مختلف آن را به تقسیم بندی های گوناگون طبقه بندی کرد، اما همیشه ساده ترین تقسیم بندی نتیجه بخش ترین بوده که در اینجا به آن اشاره می کنیم. و در مورد زیر مجموعه های آن نیز مختصری توضیح می دهیم.
طراحی لوگو به سه دسته کلی تقسیم می شود:
1- لوگو تصویری :
طراحی لوگو تصویری ( شمایلی ) یا ( Logo iconic ) می تواند یک نقش، نماد تجریدی، تصویری از یک شئ و … باشد. در اصل این تصویر می تواند نماد برند شما باشد و مخاطب با دیدن آن می تواند شرکت مورد نظر را در ذهن تداعی نماید. لوگو تصویری یک شاخه اصلی است که خود شامل چند تقسیم بندی و زیر گروه است.
در لوگو تصویری می توان از نمادی تجریدی یا انتزاعی استفاده کرد که بصورتی ساده و استرلیزه شده به بیان مفهوم خود بپردازد اینگونه از لوگو ها از جزئیات پرهیز کرده با شکلی کلی به بیان جوهر خود می پردازند. بیشتر لوگو های مینیمال از این دسته هستند. در اصل در لوگو انتزاعی یا تجریدی هیچ شباحتی با دنیای طبیعی وجود ندارد. و در اصل نقطه مقابل لوگو فیگوراتیو است. بطور مثال لوگو شرکت شل که با رنگ های زرد و قرمز آمده، یک لوگو انتزای است.
لوگو تصویری شامل لوگوهای فیگوراتیو نیز می شود. که شامل چندین نوع هستند که می توان به فیگوراتیو انسانی، حیوانی، نباتی، صنعتی، فرهنگی و معماری اشاره کرد. همینطور که در تصاویر نیز می بینید، برخی از انواع لوگو ها شباهت به حیوانات و انسان و … دارند که از انواع لوگو فیگوراتیو هستند.
2- لوگو نوشتاری ( لوگو تایپ ):
طراحی لوگو نوشتاری یا ( لوگو تایپ ) شامل نام کامل یک موسسه یا بخشی از حروف نام آن موسسه که در جهت اهداف آن سازمان طراحی و تغییرات بصری داده شده است می باشد. زمزم مثال بارزی از آن است. برخی نیز با یک یا چن حرف از نام برند طراحی می شوند که به آن منوگرام نیز می گویند.
در برخی از لوگو ها نکات ظریفی توسط طراح ارائه شده است، به لوگو نوشتاری فدکس توجه کنید، چه نکته ای در آن مستتر است؟ طراح با زیرکی تمام با چسباندن حرفE به حرف X تصویری از یک فلش را که اشاره به حرکت رو به جلو دارد پدید آورده که با ماهیت کاری فدکس همخوانی دارد. این مسئله از فضای منفی حاصل از حروف اتفاق افتاده، که نشان از مهارت طراح دارد.می بینیم که گاهی یک نکته بسیار ظریف و جزئی تاثیر انکار ناپذیر و شگرفی در تحول طراحی دارد و می تواند یک طرح ساده را به یک طرح قابل تامل تغییر دهد.
لوگو تایپ می تواند فارسی یا به هر زبان دیگری از جمله انگلیسی باشد. برخی دیگر از لوگو تایپ ها ( لوگو نوشتاری ) دو زبانه هستند یعنی هم به زبان مادری آن کشور و هم به زبان انگلیسی که زبانی بین الملی است می باشند. لوگو های نوشتاری می توانند دست نویس، تایپی یا کالیوگرافی باشند که هر کدام معنا و مفهومی خاص را در بر می گیرد و تداعی می نماید. حروف می توانند سریف یا سان سریف باشند که یکی به جهت خوانش خوب و دیگری از دیدگاه زیبای شناسی اهمیت بیشتری دارند.
نکته مهم و حائز اهمیت در مورد لوگو نوشتاری یا لوگو تاپ این است که نباید از فونت های آماده استفاده کنیم یا اگر چنین شد باید بر حسب نیاز موضوع تغییری متناسب و با در نظر گرفتن اصول فنی اتصالات این تغییر را در ساختار آن اعمال کنیم. تا به کلیت حروف و کلمات آسیبی نرسد.
3- لوگو تلفیقی:
طراحی لوگو تلفیقی از ترکیب عناصر تصویری و نوشتاری طراحی می شود، هم شامل المان های تصویری و هم نوشتاری می باشد که در جهتی واحد سازمان دهی شده اند و یک کل واحد را تشکیل می دهند. همانطور که پیشتر اشاره کردیم لوگو های تصویری و نوشتاری هر کدام تقسیم بندی ها و زیر شاخه های بسیاری دارند و از ترکیب این دو بخش تصویری و نوشتاری، بدیهی است که طیف متنوعی از انواع لوگو های خلاقانه پدید آید.
بدیهی است لوگو های ترکیبی به لحاظ استفاده از هر دو رکن نانه ای دارای اشاره قویتری نسبت به دو نوع دیگر هستند و سریع تر خوانش معنایی دارند. اما نکته ای نیز وجود دارد و ان اینکه تصاویر هر چه اشاره غیر مستقیم تر داشته باشند ذهن را بیشتر ترقیب به دقت نموده و تاثیر گذاری موثری نیز خواهند داشت.
نظر به آنچه گفته شد هیچ یک از انواع طراحی لوگو بر دیگری برتری ندارند و بر حسب نیاز شرکت ها و برند ها می توان به انتخاب مناسب ترین نوع طراحی لوگو پرداخت در این میان نقش طراح به عنوان مشاور نیز می تواند بسیار مهم و تعیین کننده باشد.
بنا بر مطالب اشاره شده در بالا و تنوع حاصل شده از انواع لوگو ها، نقش طراح که با خلاقیت و تسلطی که بر مفاهیم عمیق هنر طراحی دارد بسیار حائز اهمیت است. و به صراحت می توان گفت: منطقی است که طراحی لوگو برند خود را که مبین و معرفی کننده مجموعه پرسنل، امکانات، اهداف و محصولات و خدمات ما می باشد را به فردی چیره دست بسپاریم تا به بهترین شکل ممکن آن را پیاده سازی نماید تا ضمن معرفی، نقشی بیاد ماندنی از برندمان را در اذهان مشتریان و مخاطبین تداعی بنماید.
خانه لوگو وب سایت طراحی تخصصی و حرفه ای لوگو و انواع آن است و به صورت اختصاصی روی طراحی لوگو کار کرده و از فعالیت در سایر بخش های گرافیک خود داری می نماید تا تمرکزی هر چه بیشتر بر روی لوگو و برندها داشته باشد. همواره تلاش ما در جهت کمک به دیده شدن و تثبیت کسب و کارها است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.
روش ثبت سفارش لوگو
جهت ثبت سفارش طراحی لوگو دکمه ثبت سفارش را زده، فرم مربوط به اطلاعات برند خود را وارد نمایید تا در کمترین زمان با شما تماس بگیریم و مراحل طراحی را آغاز کنیم. در صورت نیاز به مشاوره، می توانید حتی قبل از ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید تا به سئوالات شما پاسخ داده شود. البته در بخش سئوالات متداول، به برخی از پرسش های پر تکرار پاسخ کوتاه داده شده.